KSF Årsberetning for 2014

Det forløbne år har været rigtig godt, et år med mange oplevelser og det er stadig en stor fornøjelse at vi har så mange aktive medlemmer der ivrigt deltager i vores aktiviteter så som idræt, svømning og vandgymnastik her i Hammel idrætscenter som dem vi laver uden for huset.  I år har vi taget afsked med Lise som efter mange år synes det var på tide at stoppe  at arbejde og være instruktør hos os. I stedet har vi fået tilknyttet Mikkel som i dag også  stiller op til bestyrelsesvalg.

Vi har i det forløbne år haft en del problemer med vores tider i Hal B, da vi ikke altid har kunnet få de tider som vi gerne ville, hvilket skyldes den nye skolelov hvor skolerne har haft fortrinsret frem for os til valg af tider. Det burde blive bedre fremover da centerchefen vil arbejde for at vi kan blive i Hal B og skolerne bruger den nybyggede Aula.

Ved den årlige indberetning til Danmarks idrætsforbund pr. 31. December  2014 var vi 33 aktive  medlemmer,  en stigning på 3 i forhold til sidste tælling samt 7 passive medlemmer.

Før idrætsfestivalen i Vejle  havde vi 2 gange Krolf på Krolfbanerne den 20 maj og 17 juni. To dejlige eftermiddage hvor vi fik afprøvet vores kunnen med at ramme de små huller på Krolfbanerne her i Hammel.

Den 26. Juni var der igen sommerudflugt til Himmelbjerget. En dejlig tur gennem det flotte landskab  med landgang ved Hotel Himmelbjerget hvor vi spiste vores medbragte mad.  Herefter var der mulighed for at vandre til toppen til Himmelbjergtårnet . Der var mange der tog udfordringen op og nogen blev tilbage ved Hotel Himmelbjerget.  På toppen var der så mulighed for at købe sig en is inden turen ned igen.

Igen i år var nogen af os  i Vejle  til Idrætsfestival. En vellykket tur hvor alle deltog i disciplinerne med stor iver og godt humør. Vi fik skam også medaljer med hjem nemlig  guld i Krolf for hold og bronze i Mazewalk. Stævne ledelsen havde dog store problemer med uddelingen af Krolf medaljerne , da de i første omgang udnævnte et andet hold som vinder, men efter en kontroludregning måtte de indrømme at det var os der havde vundet og efter at alle andre var taget hjem blev der lavet en ny præmie uddeling hvor vi retmæssigt fik vores guldmedaljer, men ærgerligt at det skulle ske på denne måde.

Efter sommerferien startede vi igen op  med vore aktiviteter i Hallen og svømmehallerne.

Som noget nyt havde vi i år aftalt med Marlene fra kommunens vægtstop kurser at hun kom og lavede noget cirkeltræning med os. Rigtig hårdt hvor man var ” godt ” brugt efter træningen.

Vi havde også et inspirationskursus med Yoga, hvor vi prøve kræfter med at få kroppen i nogen  stillinger som for en del af os var noget uvante , men det var meget sjovt at prøve.

I november gik turen igen til DGI – huset , hvor de som deltog havde en rigtig god dag, med en god instruktør . Efterfølgende var det tid til forfriskninger i Bruuns Galleri.

Efter den sidste dag til svømning før jul den  18. December , var der så juleafslutning. I år var vi alle ovre at spise og bowle i In-side og vi fik mulighed for at holde en festlig afslutning for Lise som fil overrakt vores gave inden vi spillede pakkespil. En rigtig god dag.

I februar var vi endnu engang ovre at bowle i In-side , denne gang dog uden spisning. Vi havde også denne gang en rigtig god eftermiddag.

Jette har også i det forgangne år søgt en hel del fonde , hvilket har resulteret i at vi har fået 6000 kr fra fonden der står bag cykelløbet fra Varde til Skagen til deltagelse i Vejle Idrætsfestival. Herudover 3000 kr fra Nordea og 3000 fra Lions.

• Krolf den 12. Maj og 9 juni.
  • Himmelbjergtur den 23. Juni
  • Turen til Vejle idrætsfestival  (30. juni – 2. juli. )

Der er også mulighed for deltage i tæl dine skridt kampagnen der afvikles i uge 21 og 22 ( 18 maj til 31 maj ). Vi skal være mindst 6 personer og vi vil få tildelt 6 stk skridttællere.