Først en gentagelse af hvad jeg startede med i sidste års årsberetning nemlig at det er en sand fornøjelse at se så mange aktive medlemmer til vores aktiviteter så som idræt, svømning og vandgymnastik her i Hammel idrætscenter, og til vore øvrige arrangementer som vi laver uden for centret i løbet af året.

Vi har stadig vores kørselsordning hvor John på fornemmeste vis sørger for at vores brugere fra Hadsten og Hinnerup bliver fragtet til og fra idræt og svømning på henholdsvis tirsdage og torsdage. Ligesom Lise sørger for transport fra Lading når der er behov for det og jeg har medlemmer med fra Ulstrup de dage jeg kører og Jette har med fra Vellev når hun kører..

Ved den årlige indberetning til Danmarks idrætsforbund pr. 31. december 2012 var vi 24 medlemmer.

Den 22. maj deltog 16 medlemmer i Krolf på vores efterhånden faste bane. Der blev lavet 2 x holes in one og John blev nr. 1 og Martin blev nr. 2. Ifølge vores kalender over aktiviteter var vi også af sted den 19. juni.

I maj deltog vi i ” tæl dine skridt ” kampagnen over 2 uger. 11 deltog hvor 3 dog udgik på grund af nedbrud i skridtællerne. Vi gik totalt 993.432 skridt som bragte os på en 14 plads ud af 29 deltagende hold. I gennemsnit gik vi 124.179 skridt.

Den 29. maj var vi i Frisenborgskoven ved Langelinie et sted på ruten mellem Hinnerup og Hammel. En rigtig dejlig dag med sol, sommer og kaffe/kage og alle tiders naturguide som kunne fortælle en masse om de områder vi kom forbi på vores vandretur.

26. juni var der sommerafslutning med bueskydning hos Lene. En rigtig god dag hvor vi fik skudt en masse ”plasticdyr” . De blev ramt i ben, ører, lår og nogen af os var så dygtige at vi kunne ramme dem i hjerte/lunge området så de var helt døde, men det var nu rigtig dejligt at de stod helt stille.

Sidste svømmedag inden ferien var 28. juni.

Anna, Margit, John, Martin, Lisbeth og Lise deltog i et meget vellykket Idræts festival. Godt planlagt og afviklet i et fantastisk flot vejr. Og så blev det til sølvmedalje i Krolf 4 mands hold, nr. 2 ud af 24 deltagende hold (96 deltagere). Rigtig flot. Derudover havde vi deltagere i volleyball og fodbold. Der var workshop i floorball, som blev afholdt for ikke at snyde os, da disciplinen til stor fortrydelse for os var taget af det faste program til fordel for fodbold.

Så var vi på et tidspunkt i juni repræsenteret af 5 medlemmer til DAI’s åbne Krolfstævne i Randers. Ingen af deltagerne kom i finalen, men vi havde mange sjove oplevelser ved at være sammen med de ca. 100 meget entusiastiske Krolfspillere.

Efter sommer ferien startede vi op med vores aktiviteter i Hallen og svømmehallerne. Der var tæl dine skridt kampagne også i september, det gik ikke helt så godt idet en del havde glemt opstart tidspunktet, da vi havde meldt os til allerede inden sommerferie start. Det må vi lære af og måske med SMS’er minde hinanden om hvornår det er vi skal starte optællingen. De deltagende opnåede et gennemsnit på 104.522 skridt, der rakte til en 21. plads.

Lisbeth og Lise deltog i en konference i Odense med 600 deltager med temaet Idrætten – en ressource i socialpsykiatrien med afsæt i evalueringsrapporten ” Idræt også for sindslidende ”. Lisbeth og Lise har

oplyst at det var en spændende dag med mange indlæg som bekræftede at det er dejligt at bevæge sig til idræt og at det giver sociale relationer, der giver mod og lyst til også at deltage i andre ting.

Den 2. oktober var vi igen til bueskydning hos Lene. Også denne gang var det en stor succes. En af deltagerne er oven i købet begyndt fast at gå til bueskydning, supert.

Den 25. oktober var der efter svømning bowling og spisning i Hammel bowling center i In Side. En ganske fornøjelig eftermiddag.

Lisbeth havde søgt Lions Club Hadsten om et beløb så vi kunne besøge DGI Huset i Århus. Lions donerede os 3000 kr. og 10 medlemmer var af sted den 20. november hvor dagens instruktør ”Selma” sikrede at vi fik en kanon eftermiddag ud af det. Vi sluttede af med kaffe og kage i Bruuns galleri.

Den sidste svømmedag inden jul var 20. december. Efter svømning var der juleafslutning med smørrebrød og pakkeleg i muntert lag.

Efter nytår startede vores aktiviteter i Hal og svømmehallerne igen.

Vi har fået en ny volly-ball bold, så det er lige pludselig blevet meget sjovere at spille volly, den er lettere at spille med og den er ikke så hård ved hænderne. Herudover har vi købt nogle sjippetov også til brug til idræt om tirsdagen .

12. marts havde vi igen besøg af vores floor-ball venner fra Randers og det er en sand fornøjelse at prøve at spille kamp med fuld bemanding, men hvor bliver man træt . Vi er blevet inviteret til Randers til sommer hvor vi skal prøve at spille udendørs på kunststofbane.

Jette har søgt en masse fonde om forskellige ting hvilket har resulteret i at Carlsberg Sportsfund har sponseret penge til indkøb af et antal træningsdragter. Vi er også sponseret en dag i DGI huset af Nordea fonden, rigtig dejligt. For at hælpe Jette med fondraising fremover, har bestyrelsen givet grønt lys til at betale for et fondraising kursus. Vi venter på nuværende om gruppen der står bag cykelløbet fra Esbjerg til Skagen vil støtte med et beløb til idrætsfestivallen i Vejle.

Senest har vi 9. april haft besøg af Lisabeth Crafack fra DAI til idræt en tirsdag hvor vi fik hjælp til af afprøve nogle øvelser med relationer til teambuilding ( samarbejde ).

Af nye endnu ikke afholdte aktiviteter skal nævnes:

Tæl dine skridt kampagnen i ugerne 20-21 og i efteråret 38-39, der skal være mindst 7 deltagere. Vi får tildelt 7 skridttællere.

Krolf 28. maj og 25. Juni

Forårstur til Himmelbjerge den 11. juni.

Idrætsfestival i Vejle finder i år sted 3. – 5. juli. Ca. 10 medlemmer er interesseret , Lise forhåndstilmelder.